https://goo.gl/maps/bfieEDbHaKNMg23V6
loading

تاریخچه هارد وسترن دیجیتال

10:7 شنبه 09 تیر 97
تاریخچه هارد وسترن دیجیتال

تاریخچه هارد وسترن دیجیتال

تاریخچه هارد وسترن دیجیتال WD

شرکت وسترن دیجیتال (WD) در ۲۳ آوریل سال ۱۹۷۰ توسط الوین فیلیپس (Alvin Filips) در کالیفرنیا تأسیس شد .

اولین تلاش این شرکت منجر به تولید چیپ ست های ماشین حساب با سوددهی مناسب شد اما در اواسط همین دهه مشکل بحران نفت ، منجر به ورشکستگی بزرگترین مشتری شرکت وسترین به نام Biwmar Instrumemt و کناره گیری Emerson Electric ، اولین شریک تجاری این شرکت و لغو قرارداد به دلیل بروز مشکل برای برای این شرکت گردید.

در سال ۱۹۷۶ کمپانی وسترن با تولید پردازنده های مختص ماشین حساب (Microcodrde) ، آماده ی رقابت جدید گردید .

شرکت وسترن با ورودش به دنیای ذخیره سازی و نشان دادن قدرت و کیفیت محصولات تولیدی خود ، سبب عقد قرارداد با شرکای جدید خود در شرکت هایی چون IBM و Compay گردید ، از اینرو تولید کنترلر هارد دیسک AT / PC در سال ۱۹۸۳ با نام WD1003 و عرضه در بازار ، حاصل همکاری شرکت وسترن و IBM شد.

شرکت وسترن عامل تشکیل دهنده ی زمینه ی ساخت کنترلر است که هم اکنون تحت عنوان کنترلر انجام وظیفه می کند . گسترش کنترلر ATA توسط شرکت CDC مخفف Control Data Corproation شکل گرفت . همینطور عامل افزایش تولید کنترلرهای هارد دیسک و ورود رسمی آنها به بازار و استقبال و استفاده ی کاربران از آن در دهه ۸۰ میلادی شدو عامل رشد روز افزون استفاده از رایانه ی شخصی گردید .

شرکت وسترن در دهه ۸۰ موفق به اختصاص سهم بالایی در بازار توسط در دست گرفتن تولید قطعات کامپیوترهای شخصی و مالکیت شرکت های دیگر به خود شد .

شرکت Paradise در سال ۱۹۸۶ به عنوان تولید کننده ی هاردهای گرانیتی ، بیشترین میزان درآمد خود را به کمپانی وسترن دیجیتال اختصاص می داد. همچنین شرکت Favady Electronics برای تولید چیپ ست هسته منطقی ، شرکت ADSI برای تولید چیپ ست های کنترلر SCSI برای هارد دیسک ها و نوار مغناطیسی و در نهایت شرکت Ethernet وStar LAN جهت تولیدسخت افزار شبکه معرفی شدند و تحت عنوان برترین تولیدکنندگان کارت گرافیک در زمینه ی کامپیوترهای شخصی شناخته شدند .

شرکت وسترن تولید اولین کنترلر تک چیپ (Single Chip) تحت عنوان WD33C93 برای رابط SCSI در سال ۱۹۸۶ جهت افزایش سرعت وخروجی گذرگاه وبافر (Bus Mastering) 16 بیتی را مورد استفاده قرار داده است .

شرکت وسترن دیجیتال با خرید شرکت Tandon در سال ۱۹۸۸ و ارائه ی محصولات تولیدی چون تجهیزات ذخیره سازی براساس پلتفرم XT و ATA با نام Caviar در سال ۱۹۹۱ را شروع کردو محصولات تولیدی این سری از هارد دیسک ها شامل Caviar Black ،Caviar Green ، Caviar Blue می باشد.

پس از واگذاری خط تولید این مجموعه به شرکت معروف SMC و کارخانه ی تولید چیپ های SCSI به شرکت Adaptec ،و آماده شدن آن جهت فروش ، شرکت Paradise به عنوان زیر مجموعه شرکت وسترن به علت فروش بالای محصولات Caviar ایجاد شدکه با مالکیت Paradise به شرکت فیلیپس تلاش برای خروج وسترن از بازار کارت های گرافیکی ، آغاز شد.

پس از عرضه ی هارد دیسک های تولیدی شرکت وسترن در غالب ۳ اینچی به بازار در سال ۱۹۹۵ ،به علت شنیده شدن صدای غیرعادی درون هارد دیسک به هنگام کار، سبب کاهش فروش هارد دیسک های این کمپانی و در نتیجه پیشی گرفتن شرکت Maxtor با اختصاص سهم فروش بالای بازار و موفقیت چشم گیر آن شد .

در سال ۱۹۹۸ با بستن قرارداد تبادل نیرو با شرکت IBM و گرفتن امتیاز حق استفاده از فناوری های انحصاری این شرکت و ادامه ی همکاری تا سال ۲۰۰۰ باعث شد بار دیگر بالاترین سهم فروش هارد دیسک را ازآن خود کند.

شرکت وسترن موفق به اولین تولید هارد دیسک با حافظه ی داخلی ۸ مگابایت در سال ۲۰۰۱ ، و موفق به دریافت لقب Special Edition شد و با راه اندازی خط تولید با کد JB ، اولین محصول خود را به نام WD1000JB با ظرفیت ۱۰۰۰ گیگابایت با سرعت مناسب تولید کند و همچنین توانست ظرفیت ۴۰ تا ۲۵۰ گیگابایت را هم به بازار ارائه کند .

شرکت وسترن دیجیتال اولین هارد دیسک با سرعت چرخش ۱۰۰۰ دور در دقیقه تحت عنوان WD360GD با کد Raptor در سال ۲۰۰۳ روانه بازارکرد.

تولیدات هارد دیسک Raptor ابتدا در ظرفیت ۳۶ گیگابایت با میانگین زمان دستیابی ۶ میلی ثانیه بود اما پس از مدتی ۷۴ گیگابایتی با نام WD740GD به بازار عرضه کردو در آخرین محصول از این گروه در سال ۲۰۰۵ در ظرفیت ۱۵۰ گیگابایت با نام WD1500 تولید و در بازار به فروش رساند و به دلیل فروش بسیار بالا و سود چشمگیر (Raptor)این محصول بهترین جایگزین برای JB اتخاب شد.

پس از دو سال تلاش در سال ۲۰۰۷ در تاریخ ۷ اکتبر ، با تولید هارد دیسک ۱ ترابایتی جهان از گروه My book توسط کمپانی وسترن و به کارگیری فناوری Perpendicular Recordingجدید در تولید هارد دیسک برای نوت بوک ها و دستگاه های قابل حمل باعث افزایش میزان ظرفیت و کاهش مصرف انرژی شدند . با تلاش بی وقفه ی این کمپانی در سال ۲۰۰۸ مورخ ۲۱ آوریل با سرعت چرخشی هارد دیسک ما بین ۵۴۰۰ و ۷۲۰۰ دور در دقیقه در حالت Green ، توانستند سرعت چرخش را به ۵۴۰۴ دور در دقیقه برسانندو حاصل این عملکرد تولید نسل جدید هارد دیسک ۱۰۰۰ دور با نام Veloci Raptor با ظرفیت ۳۰۰ گیگابایت و پلتفرم ۵/۳ و۵/۲ اینچی و همچنین اولین هارد دیسک ۵۰۰ گیگابایتی در پلتفرم ۵/۲ اینچی با نام Scorpio Bhue برای نوت بوک ها شدند .

شرکت وسترن در سال ۲۰۰۹به اوج موفقیت خود با تولید هارد دیسک داخلی ۲ ترابایتی و ۱ ترابایتی برای نوت بوک ها و هارد دیسک های قابل حمل و تولید اولین هارد دیسک ۳ ترابایتی در ماه اکتبر سال ۲۰۱۰ همراه شد.

با درخواست شرکت هیتاچی تحت عنوان مشارکت در طرح جهانی فناوری ذخیره سازی به شرکت وسترن ، موجب درآمد ۴۰۳ میلیارد دلاری این شرکت با سود معادل ۵/۳ میلیارد دلار از فروش ۲۵ میلیون هارد دیسک شدند.

حضور آقای حسین مقدم به عنوان CTO (مدیر اجرایی) در رأس مثلث مدیریت کمپانی وسترن در کنار Joseph R . Carril به عنوان مدیر دائمی و کنترل کننده روند تولید از نکات مهم این شرکت می باشد.

0 پیام

نظر شما در مورد تاریخچه هارد وسترن دیجیتال

مرتبط